Nominatie EMMA award 2009

5 08 2009

EMMA2009_468x78

Maandagmorgen, 13 juli 2009, Fuerteventura

Trrring, trrrring. “Goedemorgen met Michael Straathof”. “Hoi, met Heidi Bouhuijzen, van BBP. Heb je het al gehoord?”, hoorde ik met een enthousiaste stem aan de andere kant van de lijn. Ik zeg “Hey hoi Heidi, wat bedoel je, heb je het al gehoord? Ik hoor niet zoveel de laatste dagen, ik ben op vakantie namelijk”. “Aha, ga er dan maar even voor zitten”, zegt ze. Ik vind mezelf een ligbedje aan de rand van het net iets te mooi gedesignde zwembad. “Pap, Pahaaaap!” roepen Lucas (6) en Isabelle (3) op de achtergrond. “Kom je nog? we willen met je zwemmen…” Ik neem nog een slok van mn ietswat slappe bak koffie. Toch wel wat nerveus, vraag ik “Wat dan, wat is er dan?”.

Gefeliciteerd! je bent genomineerd voor een Gouden EMMA!”… Wow… Na nog wat gechitchat, loop ik terug naar de fam. “Waar bleef je nou? Waarom zet je die telefoon toch niet uit? We willen met je zwemmen”. Ik zeg “prima schatten, zeg het maar, ik doe mee. En weet je wat? Vanavond staat er Champagne op tafel.” Mn vrouw kijkt me aan en begrijpt me meteen. Ze geeft me een kus en zegt “Gefeliciteerd schat!”. En de kids, ach die zwemmen al aan de andere kant…

De genomineerde case gaat over de KLM BlueBiz Lifecycle, waar ik samen met Annemieke Bossen van KLM B2B CRM en Hans Meijer van Close Contact afgelopen periode hard aan heb gewerkt. Het was iedere moeite waard. De strategie klopt, er zit aardig wat innovatie in en de resultaten zijn indrukwekkend. En nu dus genomineerd voor een Gouden EMMA. Wat ontzettend leuk om in mijn eerste jaar als zelfstandig e-mail marketing consultant zo’n prestitieuze prijs te winnen.

Deze nominatie houdt in dat je sowieso brons hebt gewonnen. Op 10 september aanstaande, tijdens de 9e nationale e-mailmarketing conferentie strijden Bol.com de Landmacht en wij dus met KLM om Goud en Zilver.

Ik ben benieuwd. U ook?

Volg dan in ieder geval mijn tweets op @streetcourt of kom na 10 september gerust nog eens terug naar mijn site

Btw:
Juryvoorzitter Marc Borgers: “De kwaliteit van de cases was dit jaar bijzonder hoog. De jury heeft zich uitvoerig moeten beraden om tot een weloverwogen besluit te komen. E-mail wordt in deze mindere economische tijd steeds meer en steeds professioneler ingezet. In de cases zien we dat het kanaal met regelmaat als alternatief voor Direct Marketing en telemarketing wordt ingezet.”

De jury – die bestaat uit Marc Borgers (voorzitter van EMMA-nl), Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Paul Petermeijer (BBP) en Michel Schaeffer (bol.com) – heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst aan de hand van een aantal vooraf vastgestelde criteria:

– effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)
– creativiteit (o.a. opmaak, lay-out, content)
– inzet van middelen (o.a. personeel, budget)
– onderdeel van totale communicatie
– functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)
– innovatieve elementen, is het vernieuwend
– de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)
– Resultaten en opzet van eventuele ondernomen commerciële testen

Advertenties

Acties

Informatie

3 responses

7 08 2009
Tijmen de Gelder

Gefeliciteerd Michael!

Ben benieuwd wat voor edelmetaal het gaat worden. In ieder geval super dat je de prijs hebt gewonnen. Loon naar werken 🙂

Groeten,

Tijmen

10 08 2009
Ben van der Laan

hi Michael,

heel gaaf, gefeliciteerd!

fingers crossed maar alle vertrouwen.

gr. Ben

13 09 2009
Patrick

Goud, en dat is nou al de 2e maal.
Van Harte gefeliciteerd.
Ben trots op je.

Patrick

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s




%d bloggers liken dit: