Cases

Hieronder vindt u een aantal voorbeelden waar MichaelStraathof.com aan werkt of heeft gewerkt. Wilt u geinteresseerd in meer achtergrond informatie, neem dan gerust even contact op >>>


____________________________________________________________________________________

KLM logo

Persoonlijk Interactief Life cycle management

KLM BlueBiz is het loyalty programma voor de zakelijke markt. Dit programma draait al een aantal jaar met veel succes. Dat komt in het bijzonder door het onderliggende life cycle gebaseerde e-mail communicatieprogramma. Hierin worden de contactpersonen geinformeerd over BlueBiz, de hoogte van het aantal Credits, de promoties om extra Credits te verkrijgen en de voordelen om het te gebruiken bij iedere vlucht van collega’s.  

MichaelStraathof.com is gevraagd om het life cycle programma te upgraden. Met als doel de communicatie nog persoonlijker te maken, door meer in te zoomen op de context van de ontvanger. En door proposities op te zetten, waardoor BlueBiz het werk van de ontvanger efficienter maakt. Hiervoor is een vernieuwde en profielgebaseerde strategie/concept bedacht en geimplementeerd. Maar niet voordat alle onderdelen goed zijn getest op daadwerkelijk verschil in effectiviteit. Voor dit alles wordt nauw samengewerkt met het bureau CloseContact.

emmagoud

____________________________________________________________________________________

Logo KPN

Conversie optimalisatie via Engagement marketing

KPN.com is de online winkel van KPN. Mijn opdrachtgever vanuit eBusiness is verantwoordelijk voor een optimale klantenservice en sales naar consumenten en zakelijke klanten via de website. Om dit te bewerkstelligen worden veel kanalen en media ingezet. E-mail marketing was echter nog niet op een wenselijk niveau. Nieuwsbrief, actiemail niveau. Ongepersonaliseerd en ongesegmenteerd.

MichaelStraathof.com is gevraagd een scan te doen naar het huidige e-mail marketing landschap binnen heel KPN. En plan te maken voor optimalisatie in processen, maar bovenal in het effect. Het doel hierbij is op een sympathieke manier een effectieve salesmachine op te bouwen. En gaande weg steeds meer een waardevolle relatie met haar klanten aan te gaan via Engagement marketing.

Als eerste is een uitgebreid testplan opgezet over de verschillende bestaande e-mail formats. Parallel daaraan wordt gewerkt aan het koppelen van de vele individuele product/markt databases binnen heel KPN. Het idee hierachter is om stapsgewijs customer lifecyle marketing in te richten. De manier om, voor een bedrijf als KPN, relevant te communiceren.

  • Klant: KPN.com, Freek de Steenwinkel, Manager eBusiness consumentenmarkt
  • ESP: Silverpop

    ____________________________________________________________________________________

     

    ASA Student

    Profile driven e-Campaign Management

    ASA Student, onderdeel van USG People, helpt haar relaties aan hoog opgeleid personeel. Zij biedt hiervoor gemotiveerde studenten aan met diverse opleidingen. Voorheen alleen voor tijdelijke uitzendwerkzaamheden, maar sinds een jaar ook startersbanen voor pas afgestudeerden, via het ‘ASA Student Career‘ concept.

    MichaelStraathof.com is door ASA Student gevraagd om relevante communicatie programma’s te implementeren. Met als doelstelling een langer termijn relaties aan te gaan met de studenten. Tijdens de verschillende fasen van de life cycle van een student zullen on- en offline contactmomenten gebruikt worden om meer te weten te komen van de individuele student. Om op basis van deze kennis, op het juiste moment in contact te komen. Met een propositie die voor de student waar de toevoegt in zijn/haar situatie. Waardoor drempels vervagen en de student met een goed gevoel graag op de boodschap ingaat. Logisch toch?

  • Klant: ASA Student, Ronald Kardol (Managing Director ASA Student)
  • Partner: Client Value Lab, Didier Nieuwenhuis (Managing Director)
  • Advertenties

    One response

    5 08 2009
    Nominatie EMMA award 2009 « MichaelStraathof.com

    […] Cases […]




    %d bloggers liken dit: